2018. január 17., szerda

„Állj középre”!




„Állj középre”!


Ki az közöttünk, aki bénultságában most felismeri Isten szólítását: „Állj középre”! Én, a Te Istened, meg akarlak gyógyítani téged!
Ki meri közülünk elfogadni, elhinni, ki vágyakozza gyógyulását olyan nagyon, hogy középre álljon? Kihívás, bizony!
Belátom, hogy bénult vagyok? Belátom, hogy rajtam, csak az Isten segíthet? Ki tudom mondani, kérésként, megengedőn: kérem Istenem, hogy szabadíts meg bénultságomtól!?
Merem vállalni a gyógyítás következményeit? Hogy többé nem hivatkozhatok arra, hogy én erre nem vagyok képes? Engem felment a nyomorúságom?! Nem érek rá, nekem feladatom van, határidős munkám. Megígértem, hogy ott leszek, szeretném a ma esti TV produkciót megnézni, ami nyolc órakor kezdődik? Nekem döntést kell hoznom, most?!
Miben kell döntést hoznom?
„Ti keressétek először az Isten országát és annak igazságát, (…) Ne aggódjatok tehát a holnapért; a holnap majd aggódik önmagáért.” [Mt 6,33-34]
Ma van a ma, számomra az idő, ami holnapra már a múlté, amikor már csak hiányolhatom azt az időt, amit ma rosszul használtam fel. Vagy arra jövök majd rá, hogy fel sem használtam, a nekem adott időt?! Mire van időm? Mire kaptam időt? Egyáltalán, lesz még időm holnap?
Kereszténységünk, kiválasztottságunk küldetés. Isten küldi az Ő népét a világba, hogy megváltást hirdessen általunk. Isten népe vagyok, vagy csak úgy, annak előnyeit szeretném élvezni? Mennyire követem én, az Isten nekem adott utasításait?
Miért járok szentmisére? Hogy azon az alkalmon megünnepeljem Krisztussal a találkozásomat? Vagy, mert elvárják tőlem, vagy, mert kényszer vezet oda, de valójában alig várom, hogy vége legyen, és mehessek tovább. Egy kitérő a templomba betérés az életemben, vagy, ünnep a számomra?
Minden találkozás Krisztussal megtérés. Visszatérés ahhoz, akitől eltérített az életem. Mert az életemet élem, de nem Krisztusban! A jót tenni, képessé lenni abban a hitben, hogy Isten napjait élem, mellyel magajándékoz engem. Részem lehet benne, ha élek! Jézus az, Aki engem megmenthet, Aki Élettel akar engem táplálni! Akarom! Ámen


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése