2017. augusztus 21., hétfő

Aki tudod, hogy szükségünk van az ételre és az italra Irgalmazz nekünk!



Aki tudod, hogy szükségünk van az ételre és az italra
Irgalmazz nekünk! 



Bölcsességnek nevezzük azt az erényt, amely erőt ad arra, hogy cselekedeteinket az örök célra  irányítsuk. Most fohászunkkal az Atyát örök bölcsességnek nevezzük. Ezzel azt hangoztatjuk, hogy Ő mindent a végső célra tud rendelni és így tervez meg mindent, hogy célját elérje. Amikor önmagát megismeri, ezt a végtelen tökéletes önismeretet nemcsak látja, de ki is mondja, megjelenik a Szó, az Ige, a Második Isteni Személy, a Fiú. Benne látja többek közt az egész teremtést minden részletében, amit majd létre hoz. Az örök terv szerint Fia emberi természetet vesz majd föl az idő meghatározott pontjában,de a majd megvalósuló emberi természete eleve formául szolgál az összes teremtménynek: emberi lelke a szellemi létezőknek, teste pedig az összes anyagnak. Már az is szeretete legnagyobb foka, hogy öröktől születő Fiának változatlanul odaajándékozza teljes istenségét, és örök terve további szeretetet sugároz azzal, hogy Fia részt vállal a teremtésben mint teremtő, emberségével mint minta-ok, és megtestesülése révén felemeli a teremtett világot az istenségbe, amikor a teremtett valóságot emberi természetében örökre és szétválaszthatatlanul összekapcsolja személyi fősége alatt isteni természetével. Így alkot örökös értéket, így lesz a változó világ, a sokak által eleve rossznak minősített anyag is örökkévaló. A világ mostani formája elmúlik ugyan, de Jézus testében és a mienkben is örök.A teremtésben Isten örök terve valósul meg. Pillanat alatt létre hozza a világmindenség teljes anyagát. Ezt máig ismeretlen módon szétszórja terve alapján ízekre bontva, rendszerbe állítja, kialakítva milliárdnyi tejútrendszert, ezekben egyenként milliárdnyi bolygóval. A távolságuk felmérhetetlen, hiszen még mindig tűnnek fel új csillagok, amelyeknek a fénye csak most érkezik hozzánk, pedig a fény másodpercenként háromszázezer kilométert röpül a térben. A rend abszolút biztos, a vonzás és a taszítás, a tömeg és a mozgássebesség remek összhangja biztosítva van. Az élet kialakulása feltételezi a fényt és a meleget, de csak remekül adagolva. A földünk százötven millió km-re van a fényt és meleget sugárzó napunktól. Ha közelebb lenne hozzá, minden élő elégne, ha távolabb, megfagyna minden. Isten végtelen bölcsességének egyik könnyen mérhető megnyilatkozása. Az idők múlása során kialakított élet milliónyi formáját hozza létre Isten. Elsők a növények az egysejtűektől kezdve a legbonyolultabb emberi szervezetig. Akár úgy teremti Isten ezeket, hogy külön-külön formálja fajtájuk szerint, akár úgy, hogy megadja nekik a célirányos fejlődést, mindenképpen Ő a létesítő okuk. Ő szabja meg a füvek rendeltetését: táplálni az emberi és állati életet. Nem csodálatos, hogy az Úr ezeket az ennivalókat nem papírba vagy alufóliába ömlesztve adja, hanem gyönyörű színpompába, remek alakzatokba öltöztetve termi meg a föld még a legegyszerűbb gazt is!? Az állatvilág kialakítása is isteni remekmű: alakjuk, bőrük, végtagjaik, szemük, fülük mind csodálandó remekművek. A méhecske maga is picike rovar. A szeme gombostűfej nagyságú csupán. Három kilométerről meglátja vele a parányi virágot, amelyből a nektárt és a virágport összegyűjtheti. A teremtés csúcspontja, az ember. Teste olyan komplikált, hogy sok ezer éves tudományos tanulmányozás után sem mondhatja az orvostudomány, hogy tökéletesen tisztában vagyunk vele. És a lelke? Értelme és akarata, a szellemi megismerő és vágyó képességek révén nemcsak az anyagvilágot tudja tanulmányozni, hanem a gondolatok és a szeretet millió mozzanatát fogja fel és teszi magáévá. Ismerni és szeretni tud. A maga kis világából ki tud tekinteni, következtetni tud a rendből, a célszerűségből, magából a létből arra, aki mindezeket létre hozta, elrendezte és nekünk adta.Kénytelen azt is tapasztalni, hogy ezt a végtelen értelmű és akaratú lényt, az Istent, nem mindenki ismeri meg a teremtett dolgokból; nekünk küldött üzeneteit nem hajlandó mindenki elfogadni, és meghívását a halál utáni vég nélküli örök boldogságra sokan visszautasítják. Hogy nem mindenki gondolkodik bölcsen az Örök Bölcsességről, irgalmazz nekünk!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése