2017. január 4., szerda

Kik szerettétek ellenségteket, és jól tettetek azokkal, kik gyűlöltek – titeket



Kik szerettétek ellenségteket, és jól tettetek azokkal, kik gyűlöltek – titeket (Máté 5).
Ments meg, Uram minket! 



Vétkezhetek. Jézus azt hirdeti, hogy jöttének célja az, hogy a gonosz ármánykodását lerontsa! Azt a kérdést szögezi nekem szüntelen, hogy akarod? El akarsz távolodni a rosszabbik énedtől? Ha érzed, tudod, és tapasztalod, hogy van rosszabbik éned, akkor szükséged van rám! – ezt tanítja Jézus. És én vallom, hogy szükségem van Rád, Jézus!
A csodálatos csere Jézus műve, melyet megváltásként hirdetünk minden jóra való embernek! Mert Isten szándéka az, hogy a szeretet terjedjen a világban, terjedjen el, áradjon, és járjon át minden szívet! A szeretet a megszentelődés!
Ha felidézem magamban a szeretet himnuszát (1Kor 13,1-13), vagy János első levelének 4. fejezetét, akkor arra ismerek rá, hogy a szeretet tisztasága szentség. Mert őszinte, nincs benne álnokság, hamisság, képmutatás, sem félelem, és semmi olyan, ami Istent elutasítaná, vagy nélkülözné! Tehát szeretet az Isten. Így mindaz, ami törekszik a szeretetre, Isten felé törekszik, mert Hozzá akar tartozni, Vele akar közösségre jutni.
Ez jó, az embernek jó a szeretet! Az ember, szeretetre vágyakozik, ugyanakkor szeretni vágyakozik. Mert az emberbe az van beleégetve, beleprogramozva, hogy a szeretet életet ad, élni hagy, éltetni akar. Az ember, életre van teremtve, élet után vágyakozik. De, nekünk, embereknek kellene ezzel a vágyakozásunkkal törődni, foglalkozni, ezzel kezdeni valamit, hogy javunkra szolgáljon. Mert a szeretet építi az embert, jobbítja, tökéletesíti.
Keresztelő Jánoson keresztül jutott el András Jézushoz, megtapasztalta, és hitte, hogy Ő a Fölkent, a Messiás! András lehetett így az, aki elvezette Jézushoz Pétert, a testvérét. Jézus szeretete meggyőző, bizonyosság! Nekünk is, ha kereszténynek valljuk magunkat, előbb Andrássá kell lennünk, majd Andrásként kell tanúságot tenni a szeretetről, mely Jézusból árad. Hinnem kell, és hitetnem kell azt, hogy egyedül a szeretet, Krisztusból áradó szeretet az, ami megmenthet embert és megmentheti a világot! Nem az én szeretetem, nem! Én nem tudok úgy szeretni, ahogy Jézus, aki egy az Atyával! Én csupán hírt tudok arról, hogy megtaláltam azt, Aki a Szeretet! Akiből a szeretet szentsége árad, és engem is használni szeretne arra, hogy betöltse a földet!
Ez akkor is így van, így akar lenni, ha én bűnös vagyok, gyenge és gyarló. Jézus tudja, hogy az vagyok, mégis azt állítja, hogy arra alkalmas lehetek, hogy rajtam keresztül terjedjen, másokhoz is eljusson a szeretet maga! Aki képes, és hajlandó, sőt, alkalmas rá, hogy elvegye a bűnömet, és mindazok bűnét, akik irtóznak bűnüktől. De tudnom kell el is engednem, el is távolodnom attól, ami a bűnöm. Az kevés, ha azt mondom, hogy bűnös vagyok. Jézus azt akarja, hogy helyes önismeretre jutva, képessé legyek kimondani, miben vagyok bűnös. Hiszen akkor lehetek képes attól eltávolodni, amit nem akarok, ha tudom, hogy mit nem akarok magaménak megtartani! Önismeret nélkül, nem válhatok jó Krisztus követővé, a szeretet hírvivőjévé.
Látod, Atyám, Istenem, ebben kérem a Te végtelen gondviselő szeretetedet, hogy képessé legyek önmagam megismerésére Benned, és mindattól eltávolodni, mi bűnöm, vagyis tőled idegen énem! Ámen



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése