2015. október 16., péntek

A Megszentelt Élet Éve 287.



október 16.

Alacoque Szent Margit ünnepe
Imádkozzunk a vizitációs nővérekért!
  • Szűz Mária Látogatásáról Nevezett Rend
Alapítójuk: Szalézi Szent Ferenc, Chantal Szent Franciska
Szalézi Szent Ferenc 1610-ben alapította Chantal Szent Franciskával a Vizitációs nővérek rendjét. Alázat, egyszerű és szerény élet. Klauzúrás, kontemplatív rend. Szerető jelenlét, melyet a megszentelt hétköznapokban élünk meg, imádkozva az egész világért. Életmódunk Szalézi Szent Ferenc kiegyensúlyozott bölcsességét, szelíd mértéktartását tükrözi. Magyarországon különös tiszteletnek örvend Bogner Mária Margit vizitációs nővérünk, aki életszentség hírében hunyt el és akinek sírja az érd-óvárosi templom kertjében található.
Lelkiségünkből:
„A szelídség és az alázat az életszentség alapjai." Szalézi Szent Ferenc
„Oly örömmel tölt el, hogy én egészen a lelkeké vagyok. Értük élek. És ha csak néhány megdermedt lélekbe tudnám a Szent Szív életadó melegét belopni, az én rejtett kis életem által, ez volna az én leggazdagabb jutalmam, akkor nem éltem hiába." Bogner Mária Margit


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése