2015. január 2., péntek

A Megszentelt Élet Éve 21.



A Megszentelt Élet Éve


VITA CONSECRATA
Az Eucharisztikus Jézus


Assisi Szent Ferenc rendelkezett így: Testvéreim, ha vándoroltok, és a távolban megláttok egy templomtornyot, boruljatok le és mondjátok őszinte áhítattal: Imádunk Téged legszentebb Urunk, Jézus Krisztus, itt és a világon lévő minden templomodban, és áldunk Téged, mert Te szent kereszted által megváltottad a világot. Ó szent vendégség, melyben Krisztust vesszük magunkhoz, megújítjuk szenvedésének emlékét, lelkünk eltelik kegyelemmel, és jövendő üdvösségünk zálogát nyerjük.”Szent Ferenc atyánk nagyon szerette az Eucharistiát. Ő nem volt áldozópap, nem tartotta magát méltónak erre a nagy tisztségre, de klerikus, azaz egyházi férfiú akart lenni, mert az igehirdetésre hivatást érzett, ezért diakónussá, vagyis szerpappá szenteltette magát. Így a szentmisében közvetlen szolgálhatott a miséző papnak, énekelhette az evangéliumot és prédikálhatott is. Úgy rendelkezett, hogy vele mindig lakjék egy fedél alatt felszentelt pap testvér, hogy minden nap misézzék neki és áldoztassa meg. Másik rendelkezése az volt, hogy a felszentelt papokat különleges tisztelettel illessék rendjének tagjai. Ő maga is ezt tette: Ha egy angyallal és egy pappal egyszerre találkoznék, először a papot köszönteném, mert Urunk, Jézus Testét ő hozza közénk az oltáron és ő nyújtja másoknak. Vándorlásai közben minden templomba betért imádni az Oltáriszentséget. Ha pedig a templom nem volt tiszta, seprűt szerzett és kitakarította, hogy méltó legyen a legfőbb Úrhoz. Lehet, hogy ez a tapasztalat hívta fel a figyelmét: a világ minden táján akadhatnak templomok, amelyeket nem látogatnak hívek, nem imádják az ott rejtőző Istenséget. Jézus örömmel veszi, ha egy-egy templomlátogató lélekben odafigyel rá és szeretetét kifejezi iránta bármilyen távolról is. Buzgó lelkek még mélyebben is elgondolkodhatnak erről. Jézus mindenkiért meghalt. Halála érdemeit mindenütt árasztani akarja. Megteszi ezt a szentmisében úgy, amint a kereszten, hiszen a szentmise a keresztáldozat jelenvalóvá tétele a mindenkor élő emberek javára. Kínálja kegyelmeit a szentmise gyümölcséből, az Eucharisztiából is. Aki ezt érti és betér az Úrhoz, az részesül eme kegyelmekből. A hívő tudja, hogy a keresztények legfőbb feladata a szeretet árasztása. Teheti ezt darabka kenyérrel, pénzzel, de sokkal többet adhat, ha imájában a kegyelmek Urától kialkalmazza azt, ami a legfontosabb a rászorulóknak. Szent Ferenc ezt is megérezhette: ha lélekben a távoli templomokba, a világ minden tájára ellátogat az imádkozó hívő, ugyanígy kieszközölheti a kegyelmeket az idegen, ismeretlen nép gyermekeinek. Egy alkalommal betértem az egervári templomba. Az oltárra kitett vendégkönyvben ezt az üzenetet olvastam: A Fülöp-szigetekről származom. Budapesten végzem egyetemi tanulmányaimat. Örülök annak, hogy én is a ti katolikus testvéretek vagyok. Imádkozzunk egymásért! Az üdvösség az Ő kegyelméből fakad. A kegyelemosztás feltétele az, hogy kérni kell. A legtöbb ember ezt vagy nem tudja, vagy nem törődik vele. Mi tudjuk, tehát kérjük bizalommal a megtérés és üdvösség kegyelmét. Jézusnak már mindenütt van temploma, benne él az Eucharisztikus Jézus. Várja távoli gyermekei kérését, hogy kegyelmeit osztogatni tudja. Egy japán férfi kérdezte meg katolikus magyar ismerősétől: Te igazán hiszed, hogy az Isten Fia itt valóságosan jelen van? Mert ha én hinni tudnám, soha többé fel nem kelnék a térdemről.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése