2014. december 22., hétfő

A Megszentelt Élet Éve 16.



A Megszentelt Élet Éve


VITA CONSECRATA 
 
Az erények és a Boldogságos Szűz Mária köszöntése után újabb lépcsőre hág a lábunk. Itt már a Mennyei Atyát köszönti imádsága áhítatával a mennyország felé haladó Szeráfi Szent. Vele együtt elmélkedünk, hogy vándor utunk végén minket is várjon Atyánk, mint ahogy Dániel próféta látomásában a tüzes folyam fölött álló trónján várja az Emberfiát az üdvözültek élén (Dán 7,13-14) Hiszen ebben a felhőkön járó hatalmas tömegben mi is  ott szeretnénk ballagni.„Ó, Szentséges Atyánk, teremtőnk, megváltónk, vigasztalónk és üdvözítőnk”Ebben a csodálatos megszólításban nekünk szokatlan módon ott szerepel három fogalom, amelyet Urunk, Jézus címének hangoztatunk. Miért alkalmazza Ferenc az Atyára? Megváltó Ő? Igen, hiszen a fölséges Istennek a teremtett világ felé irányuló minden cselekedete közös műve mindhárom isteni Személynek. A teológia a közös művek közül néhányat egyik vagy másik Személynek „tulajdonít”, mintha az csak az övé lenne: Az Atya teremtette, a Fiú megváltotta, a Szentlélek pedig megszenteli a világot.„Aki a mennyekben vagy, az angyalokban és a szentekben”Isten mindent betölt, ami létezik. Nem egyesül a dolgokkal, de teljes valóságával jelen van bennük.„Te világosítod meg őket tudásukban, mert te vagy, Uram, a fényesség”A szentek értelmét különleges fényével világosítja meg az Atya. Az egész mennyországot mint helyet és állapotot is az Ő fénye ragyogja be: „A városnak nincs szüksége sem a napra, sem a holdra, hogy világítsanak benne, mert Isten fénye világítja meg azt”. (Jel 21,23) Itt a földön az értelem természetes fénye mellett kap Istentől világosító erőtöbbletet a természetfölötti hittel. Odafönn pedig maga Isten adja az angyali és emberi észnek saját különleges fényét. Már itt a földi életben is tapasztalható, hogy az Istennel eltelt ember szemén, arcán átragyog ez a különleges fény. Te gyújtasz szeretetre, mert te vagy, Uram, a szeretet”. „Szeretet az Isten; aki a szeretetben marad, Istenben marad, és az Isten őbenne”. (1Jn 4,16)„Te töltöd el őket bentlakásod által boldogsággal, mert te vagy, Uram, a legfőbb jó, az örök jó, akitől minden jó ered”A teljes boldogság abban lakik, aki minden jót birtokol, amit szeretne, és félnie sem kell, hogy ezt valaha elveszíti. Ezt adja a Mennyei Atya az égben.„Szenteltessék meg a te neved: ragyogjon föl bennünk a te ismereted, hogy felismerjük, milyen a te jótéteményeid szélessége, ígéreteid hosszúsága, fönséged magassága és ítéleteid  mélysége” Lám, milyen szemléletesen tudja érzékeltetni velünk Ferenc a szent fogalmát! A bölcselet és teológia így írja: szent az, ami más, mint az egyszerű világ. Ferenc: Isten mértékei csak az övé.„Jöjjön el a te országod: hogy te uralkodjál bennünk kegyelmeddel, és vezess bennünket a te országodba, ahol színed látása homálytalan, szereteted tökéletes, barátságod boldogságot árasztó, élvezésed örökkétartó”. Isten Országa az igazság és a szeretet szellemisége. Itt a földön az igazság ismerete, mint minden ismeret, tökéletlen, nem biztos, hogy jól látjuk az igazságot. Odafönn magát Istent látjuk színről-színre. Földi országaink időnként eltávolodnak Istentől, elhintik a gyűlölet magvait, egymás szerető szolgálata, barátságos összetartása romlik, a boldogság feltételeit is kioltjuk, nincs a boldogságnak se híre, se hamva. Az egész  világ most nem Isten országára hasonlít. Nagyon időszerű ez a kérés: „Jöjjön el a te országod!” „Legyen meg a te akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is: hogy teljes szívünkből szeressünk téged és szüntelenül reád gondoljunk, hogy teljes lelkünkből mindig utánad sóvárogjunk, hogy teljes elménkből minden szándékunkat feléd irányozzuk és mindenben a te tiszteletedet keressük, s hogy végül minden erőnkből minden képességünket, lelkünk és testünk minden rezdülését a te szereteted szolgálatára fordítsuk, semmi másra, felebarátunkat  úgy szeressük, mint önmagunkat” 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése