2014. május 11., vasárnap

2014.05.10. vasárnap



Evangelii Gaudium – az evangélium öröme!

2014.05.10. vasárnap

„Abban az időben így szólt Jézus: Bizony, bizony mondom nektek: Aki nem a kapun megy be a juhok aklába, hanem máshol, az tolvaj és rabló. Aki viszont az ajtón megy be, az a juhok pásztora. Az őr ajtót nyit neki, a juhok pedig hallgatnak szavára. Nevükön szólítja juhait, és kivezeti őket. Miután mind kivezette, előttük halad, és a juhok követik, mert ismerik a hangját. Az idegent nem követik, sőt elfutnak tőle, mert az idegen hangját nem ismerik”(Jn 10,1-5)

Az Ószövetségben és az Újszövetségben is sokszor találkozunk ezzel a hasonlattal. A próféták azt, hogy Isten a jó Pásztor az Atyára értik, mivel a Szentháromság titkát csak az Újszövetségben nyilatkoztatja ki a megtestesült Második isteni Személy. Ettől kezdve Jézus is alkalmazza önmagára ezt a méltóságot: „Én azért jöttem, hogy életük legyen, és bőségben legyen. Én vagyok a jó pásztor. A jó pásztor életét adja a juhokért”(Jn 10,10b-11) Az utolsó vacsorán még pontosít az Úr: „Kinyilatkoztattam a nevedet az embereknek, akiket a világból nekem adtál. A tieid voltak, s nekem adtad őket, és megtartották tanításodat. Most már tudják, hogy mindaz, amit nekem adtál, tőled van. A tanítást, amit kaptam tőled, továbbadtam nekik. El is fogadták, és ezzel valóban elismerték, hogy tőled jöttem, és elhitték, hogy te küldtél engem”(Jn 17,6-8)„Én nem maradok tovább a világban, de ők a világban maradnak, én meg visszatérek hozzád. Szent Atyám, tartsd meg őket a nevedben, akiket nekem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi”(Jn 17,11)„Megőriztem őket, senki más nem veszett el közülük, csak a kárhozat fia; így beteljesedett az Írás. Most visszatérek hozzád, ezeket pedig elmondom a világban, hogy örömöm teljesen az övék legyen”(12b-13) Jézus nemcsak abban jó Pásztor, hogy imádkozik kedvelt juhaiért,hogy meg ne fogyatkozzék a hitük,el ne szakadjanak egymástól és Jézus Krisztustól, hanem a gyengéket visszavárja. Ezt tette Péterrel, amikor a főpap udvarában, az ellenséges környezetben egymás után háromszor is letagadta, hogy ismeri Jézust, sőt kinevezett főapostola, Jézus egyetlen Egyházának örökre alappillére.(Mt 26,69-75) Ezt a szörnyű bűnt Jézus húsvétvasárnap délután négyszemközt intézte el vele. A Genezáreti tavon aztán több tanítvány jelenlétében a második csodálatos halfogás után, a közös reggelin háromszor tette fel neki a kérdést: „Simon, János fia, jobban szeretsz engem, mint ezek? Igen, Uram, felelte, tudod, hogy szeretlek”Erre így szólt hozzá: Legeltesd bárányaimat.
És ezt még kétszer megismételte. Ebből a történetből megtanulhatjuk, hogy Jézus a fogalmakat tisztázza. A Római Katolikus Egyházban csak az Atyának és a Fiúnak vannak hívei.Ezeket teljes, közvetlen gonddal és közvetlen felelősséggel gondozza a mindenkori pápa.Az egyházmegyéjét hasonló tudattal, mint Jézus híveinek ott lakó közösséget legelteti, azaz lelkiekben gondozza a megyéspüspök, a törvénykönyvünk szerint a plébániák élén pedig hasonlóan a meghatározott jogokkal és kötelezettségekkel kinevezett paptestvér helyettesíti Urunk Jézust. Az állami szervek az 1945-ös év utáni időkben a vallást sokféle módon és eszközzel keményen háttérbe szorították, a legtöbb helyen visszaesett szent hitünk tanítása, vallásunk gyakorlása. Van pótolnivaló bőven. Istennel való kapcsolatunkat rendezni kell, mert Urunk a földi életünket az igazság megismerésére és a szeretet gyakorlására szánta, és a lehetőség az érdemszerzésre csak halálunk percéig áll fenn. Mennyei boldogságunk intenzitása a földi életben szerzett érdemeink szerint alakul és marad azonos mindörökre. A jó pásztor a földön irgalmas, a mennyben abszolút igazságos.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése