2014. május 2., péntek

2014.05.01. csütörtök



Evangelii Gaudium – az evangélium öröme!

2014.05.01. csütörtök

A zsidó főtanács tagjai elfogatták az apostolokat, és a templom börtönébe vetették őket.

A templom udvarán nem történt különösebb,esteledett, az imádkozók hazamentek. A börtön folyosója barátságtalan, a börtöncella nem otthon. Eszükbe jutott Mesterük egykori figyelmeztetése: „Az emberekkel szemben legyetek óvatosak, mert bíróság elé állítanak, zsinagógáikban pedig megostoroznak benneteket! Miattam helytartók és királyok elé hurcolnak, hogy tegyetek előttük és a pogányok előtt tanúságot. Amikor átadnak benneteket a bíróságnak, ne töprengjetek, hogyan és mit mondjatok. Abban az órában megadatik nektek, hogyan beszéljetek. Mert hisz nem ti fogtok beszélni, hanem majd Atyátok Lelke szól belőletek” (Mt 10,17-20) Az őröket odaállították a bezárt cellaajtó és az udvarra nyíló börtönajtó elé, majd hazamentek. Másnap reggel, amikor megérkeztek a hivatalos személyek, az őröket elküldték a foglyokért, de a bezárt ajtók mögött nem volt senki. Az udvaron valaki említette, hogy az előző napon letartóztatottak a Salamon-csarnokban tanítják a népet.„a főpap kérdőre vonta őket: Szigorúan megparancsoltuk nektek, hogy ne tanítsatok abban a névben, és lám, egész Jeruzsálem tele van tanításotokkal. Ránk akarjátok hárítani annak az embernek a vérét. Péter és az apostolok így válaszoltak: Inkább kell engedelmeskedni Istennek, mint az embereknek. Atyáink Istene feltámasztotta Jézust, akit keresztfára feszítve megöltetek. Isten jobbjára emelte, fejedelemmé és Megváltóvá, hogy megtérítse Izraelt, és megbocsássa bűneit. Mi ezeknek a dolgoknak tanúi vagyunk. és a Szentlélek is, akit az Isten megadott azoknak, akik engedelmeskednek neki. Ennek hallatára haragra gerjedtek, és meg akarták őket ölni” (ApCsel 5,28-33) Kristálytisztán kiviláglik ebből, hogy a zsidók akkori főpapja nem akarta és nem vette tudomásul a tényeket, hanem az elődei által elmondottakat ismételgeti. Azt állították, hogy Jézus ember létére Isten fiává tette magát, ezért kellett meghalnia. Jézus pedig ezt válaszolta nekik: „Hát nincs megírva törvényetekben: Én mondtam: istenek vagytok? Ha már azokat is isteneknek mondta, akikhez az Isten szólt, és az Írás nem veszítheti érvényét, akkor hogy vádolhatjátok káromlással azt, akit az Atya megszentelt és a világba küldött, azért, mert azt mondtam: Isten Fia vagyok. Ha nem Atyám teteit viszem végbe, akkor, ha nekem nem hisztek, higgyetek a tetteknek, hogy végre lássátok és értsétek, az Atya bennem van, s én az Atyában vagyok. Erre el akarták fogni, de kiszabadult kezük közül” (Jn 10,34-39) Ezt a filozófia, a csak emberi ésszel, isteni kegyelem nélkül kialakított tudomány ismeretelméletében alaptörvényként rögzített tétel is kimondja: „Contra facta non valent argumenta”A tények ellenében semmit nem érnek a vélemények, azaz az érvelések. János evangélista szem és fültanúként láthatta az isteni csodákat. A három halott feltámasztását, a naimi ifjúét (Lk 7,11-17), Jairus leányáét (Lk 8,49-56) és Lázárét (Jn 11) Péterék nem akarták a zsidó főpapra és a főtanácsra hárítani Jézusnak a vérét. Ezt látta egész Jeruzsálem és a római helyőrség is. Péter nem azzal védekezik, hogy vádolja az akkori vezetőket, hanem azt teszi, amit Jézus a mennybe felemelkedése percében parancsolt nekik: „Megkapjátok a Szentlélek rátok leszálló erejét, és tanúim lesztek Jeruzsálemben s egész Júdeában és Szamáriában, sőt egészen a föld végső határáig” (ApCsel 1,8)„Isten, hazánkért térdelünk elődbe. Rút bűneinket jóságoddal fedd be.Szent magyaroknak tiszta lelkét nézzed, Érdemét idézzed” (Ho 293,1)„Szállj ránk életadó Lélek, Szállj le, igaz Bölcsesség!”(101)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése