2014. január 23., csütörtök

Jézus csodái 6 - Előbb a lelkedet gyógyítom meg



Előbb a lelkedet gyógyítom meg

 

Jézus Lázár tanyáján van, a Jordán mellett. Az emberek kezdik felfedezni ottlétét, és hozzá sereglenek a bűnbánók és a betegek egyaránt. Mielőtt Jézus megkezdené beszédét, az emberek egymás között beszélgetnek.
– Én szeretnék meggyógyulni – mondja az egyik. – Látod? Csupa fekély a lábam. A halál kínjait álltam ki, míg idejöttem a szamáron. De kerestem Őt a Sionon. Már nem volt ott...
– Halállal fenyegették... – válaszolja a másik.
– Kutyák!
– Igen. Honnét jössz?
– Liddából.
– Hosszú út!...
Jézus előbb megbocsát egy bűnbánónak, utána pedig kifejti a Tízparancsolat első parancsát: „Én vagyok az Úr, a te Istened.”
Beszédje után odamegy hozzá a beteg férfi:
– Gyógyíts meg, Mester! Olyan beteg vagyok!
– Előbb a lelkedet. Előbb a lelkedet. Tarts bűnbánatot...
– Add nekem a keresztséget, mint János! Nem tudok őhozzá menni. Beteg vagyok.
– Gyere! – Jézus lefelé megy a folyó felé, amely két nagykiterjedésű réten és az erdőn túl van. Ott leveti saruját. Az ember is ugyanezt teszi, miután mankón odavonszolta magát. Lemennek a vízpartra. Jézus tálkát formál két tenyeréből, vizet hint az ember fejére, aki fél lábszáráig a vízben áll.
– Most vedd le a kötéseket! – parancsolja Jézus, mialatt visszamegy, föl az ösvényre.
Az ember engedelmeskedik. A lába meggyógyult. A tömeg hangosan kiáltozik a csodálkozástól....
Péter később megjegyzi:
– Most, hogy csodát műveltél, ki tudja hányan fognak jönni!... Már ma is kétannyian voltak...
– Igen. Ha mindent nekem kellene tennem, nem győzném. Ti fogtok keresztelni. Először egyszerre csak egy, azután majd ketten, hárman, többen. Én pedig prédikálok, és meggyógyítom a betegeket és a bűnösöket.

(2-521)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése