2013. szeptember 10., kedd

334. nap a Hit Évében.



Katekézis a Hit Évében

2013.09.09. Hétfő

Válasz a rejtett éhségre

Az éhség az energiák hiányát pótoltatni kívánó sürgető parancs. A szellemi éhség eleinte talán nem is tudatosul, csak homályos érzések ébrednek a vallásilag alultáplált emberekben. A fiatal, aki iskolába jár, úgy véli, hogy az ő igényeit kielégítik a munkára felkészítő tudományok. Elismerjük, ezek nagyon fontosak, de nem ragadhatunk le a római szegények szintjére, akik a császártól végül is a kenyeret és a cirkuszt követelték. Akik ma ezzel megelégednek, szomorú visszaesést tapasztalhatnak. Nem tudnak feleletet adni gyermekeiknek jó néhány kérdésére: Amíg meg nem születtem, hol voltam? Ki akarta, hogy legyek? Miért akarta az a valaki, hogy legyek? Láttam öreg bácsikat, néniket: ők már alig tudnak mozogni, én is megöregszem? Mi értelme van élni? Mi értelme van becsületesnek lenni? Aztán elérkezik a hivatásválasztás: Miért mondják sokan, hogy ne törődjek senkivel és semmivel, csak éljek vidáman, valósítsam meg önmagamat, azaz éljem ki minden vágyamat? Ha nem tanulok, mi lehet belőlem? Ha csélcsap életű leszek, csak tönkreteszek másokat, mi értelme? Ha nem kötök házasságot, boldog leszek? A vallásos emberek azt mondják: Isten az, aki eldöntötte, hogy én szülessek. Velem kapcsolatban Neki egy minden másodpercre kiterjedő terve van: keresd az igazságot, élj aszerint tedd mindig azt, amitől a melléd rendeltek boldogok. Isten a mennyben ezt jutalmazza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése