2013. augusztus 16., péntek

310. nap a Hit Évében.



Katekézis a Hit Évében

2013.08.16. péntek

A papság az egység ereje

Az Egyház egységét is szolgálnunk kell. Ezt az egységet azért tudja szolgálni a krisztusi papság, mert ehhez Jézus az utolsó vacsorán buzgó imájával nyert erőt: „Értük könyörgök. Nem a világért könyörgök, hanem azokért könyörgök, akiket nekem adtál, mert ők a tieid. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, amelyet nekem adtál, hogy egy legyenek, mint mi. Amíg velük voltam, megtartottam őket nevedben, akiket nekem adtál. Megőriztem őket, és senki más nem veszett el közülük, csak a kárhozat fia. Én őbennük, te énbennem, hogy tökéletesen egy legyenek, hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, mint ahogy engem szerettél”. (Jn 17,9-12. 23.) Azért is tudja szolgálni ezt az egységet a papság, mert ugyanazt az imádságot végzik ugyanúgy a szentmisét, a zsolozsmát. Ők a szentségek kiszolgáltatói: ezt is egyforma hatalommal azonos rituálé szerint teszik. Egységes vezetés irányítja őket. Azonos a hitük, a tudományuk azonos alapokra épül. Amikor a zalaegerszegi esperesi kerületben lelkipásztorkodtam, annyira egységbe tartoztunk, hogy soha nem kellett központi intézkedést kérnünk, ha a szomszéd testvér megbetegedett, szabadságra ment, vagy más sürgős dolga akadt. Szépen kisegítettük egymást. Egyformán gondolkodtunk a testvéri közösségről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése