2013. július 23., kedd

286. nap a Hit Évében.



Katekézis a Hit Évében

2013.07.23. kedd

Csak Jézus az élet

Iskolai tanulmányaim hívták fel a figyelmemet, hogy vannak tantárgyaink, amelyek az élők világával foglalkoznak, rengeteg megállapítást tesznek közzé, elmondják, milyen az élet, de senki sem tudja megfogalmazni, mi az élet. A növény, amíg él, virul, növekszik, gyümölcsöt érlel. Aztán éri valami erőszakos beavatkozás, mondjuk, levágják a tőről, elhervad, elszárad, félérett gyümölcse lehull, élvezhetetlen lesz. Jézus egy alkalommal ezt mondta: „Én vagyok az út, az igazság és az élet”. (Jn, 14, 6) Az apostolokat sok fontos tudnivalóra oktatta az utolsó vacsorán, arra figyelmeztetve őket, hogy a földről való eltávozása kellemetlen lesz számukra, de az Atyához megy, helyet készít tanítványainak, majd megfelelő időben visszajön, és odaviszi övéit is, mindegyiket a neki elkészített helyre. „Hiszen ismeritek az utat oda, ahová én megyek. Tamás erre azt mondta neki: Uram, nem tudjuk hová mégy, hogyan ismerhetnénk az utat. Jézus azt felelte neki: Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem jut az Atyához, csak általam”. (4-6) El lehet képzelni, milyen döbbenten néztek Jézusra a tanítványok. Ismerték az utakat. Jártak téli vízmosás egyengette úton. Láttak római szakértelemmel megépített utakat. Ismerték Jézust is. Tudták, ha az „Én”-t említi, magát, mint a Második Isteni Személyt nevezi meg. Hogy mondhatja: Én vagyok az út? Ha mondja, csak igazat beszélhet, hiszen mindig igazat mond, vagyis azt állítja, ami a fogalmának megfelel. Talán megértették, hogy itt titokról szól: amint az út a célhoz vezet, az Atyához csak Jézus vezetheti el az oda törekvőket. Az Atya az élet teremtője a világban. Minden élettelent és élőt Ő teremtett. Mivel Jézus egylényegű vele, együtt teremtettek mindent, ezért mondhatja önmagát életforrásnak, amiből táplálkozik a növényi, állati, emberi és angyali élet. A bennünk található lelki élet, a hit, remény és szeretet is csak tőle nyerhető el, csak az erejéből gyarapítható és juttatható el a Teremtő által kijelölt tökéletességre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése