2013. március 3., vasárnap

144. nap a Hit Évében.



Katekézis a Hit Évében

2013.03.03. vasárnap

„Az üdvözültek az égben intuitív vízióban látják Istent, vagyis közvetlen ismerettel, színről-színre.”II.


„Ha nem te magad mégy előttünk, ne is vezess ki minket erről a helyről! Miről is tudhatnánk meg, én és a te néped, hogy kegyelmet találtunk színed előtt, hacsak velünk nem jársz, hogy így dicsőbbek legyünk minden népnél, amely a földön lakik. Az Úr erre azt mondta Mózesnek: Ezt is, amit mondtál, megteszem, mert kegyelmet találtál előttem, és név szerint ismerlek téged. Mózes azt felelte: Mutasd meg nekem dicsőségedet! Neked megmutatom egész jóságomat, és kimondom előtted az Úr nevét, mert könyörülök azon, akin akarok, és kegyelmes vagyok az iránt, aki nekem tetszik. Majd azt mondta: Ám arcomat nem láthatod, mert nem láthat engem ember úgy, hogy életben maradjon. Azután így szólt: De íme, van itt egy hely mellettem: állj erre a kősziklára! Ha majd elvonul előtted dicsőségem, beállítalak a kőszikla hasadékába, és befödlek jobbommal, amíg el nem vonulok. Aztán elveszem kezemet, és utánam tekinthetsz, de arcomat nem láthatod”(Kiv 33,15-23) Hasonlóan beszélt az Úr Illés prófétával is, amikor holtfáradtan felért oda Izraelből negyven napos rohanással:„Állj a hegyre az Úr elé, s íme, ott elvonul az Úr”-(1Kir 19,11) Isten ezekkel az előkészítő beszélgetésekkel rámutatott kiválasztottainak, hogy a földi életben is ad sok örömöt, de a boldogító istenlátás a mennyei áldás lesz, vagyis a beteljesülés a földi istenszolgálat és a felebaráti szeretet jutalmaként.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése