2013. január 21., hétfő

103. nap a Hit Évében.



Katekézis a Hit Évében XVI. Benedek pápa rendelkezése szerint

2013.01.21. hétfő

Az apostoloknak és utódaiknak, a mindenkor miséző papoknak is ezt kell megtanulniuk, ezzel a tudattal és szeretettel kiszolgáltatniuk:
„Mert az én testem valóságos étel, és az én vérem valóságos ital. Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem marad, és én őbenne. Amint engem küldött az élő Atya, és én az Atya által élek, úgy, aki engem eszik, az is általam él." Jézus tehát az Eukarisztiában önmagát nyújtja. Jól tudjuk, hogy önmagánál többet Isten sem adhat. így próbáljuk érteni az Ő és Atyja szeretetét. Az Anyaszentegyház mindig is a legnagyobb kincsének tartotta és tartja is az Oltáriszentséget Gyönyörűbbnél gyönyörűbb templomokat építtet, hogy ott hozzuk létre és őrizzük méltó helyen az élet Kenyerét. Aki belép, a tekintetét vonzza oda az Úrhoz az örökmécs fénye, hajtson térdet a legfőbb Úr előtt mindenki. Tekintsen fel rá, amikor úrfelmutatáskor a pap felemeli, vagy amikor áldoztatáskor nyújtja és hitvallásra szólítja fel az áldozót. De arról se feledkezzünk meg soha, hogy áldoztatás előtt az Egyház mindig elmondatja velünk a Mi Atyánkot, hiszen Ő az, aki legnagyobb kincsét, a Fiát adja nékünk eledelül. Szeressük az Isten mindhárom Személyét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése