2012. november 13., kedd

34. nap a Hit Évében.



Katekézis a Hit Évében XVI. Benedek pápa rendelkezése szerint

2012.11.13. kedd

„Isten, az Úr megnyitotta fülemet”

Isten az ősszülők bűnbeesése és bűnbánata után a kígyó alakjában kísértő sátánnak keményen mondja ki a büntetést a Megváltó jövendő győzelméről:Ő széttiporja fejedet, te pedig a sarkát mardosod (Ter 3, 15) Az emberek ebből arra következtethettek, hogy látványos győzelemmel történik majd a világ, az összes ember megváltása. Jézusnak földi életében sokszor kellett ezzel a felfogással szembenéznie. Közvetlenül mennybemenetele előtt erre kérdeztek rá apostola is.(ApCsel1,6) Nehezen értették meg a zsidók, hogy a Messiásnak két eljövetele lesz: az egyik a megváltást hozza el sok szenvedés és kínhalál árán, a végső időkben pedig a mindenen uralkodó jön nyilvános ítéletet és diadalmenetet tartani.Isten ezért üzente már a megtestesülés előtt hétszáz évvel Izajás prófétával:Isten,az Úr megnyitotta fülemet vagyis megértette velem, mondja a Fiúisten, hogy milyen módon kell a megváltást végbe vinnem:„Én nem álltam ellen, és nem hátráltam meg. Hátamat odafordítottam azoknak, akik vertek, arcomat pedig azoknak, akik tépáztak.Nem rejtettem el arcomat azok elől, akik gyaláztak és leköpdöstek (5-6) vagyis egészen elvállaltam a szenvedést. A szótlan szenvedés, a kiszolgáltatottság a tehetetlenség látszatát kelti a nézőkben.Az apostoloknak Jézus mindezt előre megmondta, nem is egyszer, hanem háromszor is. Szenvedését látva mégis csalódtak benne, és elvesztették a hitüket is. Szégyellték. Ezért mondta előre a próféta:Isten, az Úr megsegít, ezért nem vallok szégyent.Arcomat megkeményítem, mint a kőszikla, s tudom, hogy nem kell szégyenkeznem.” (7) Ő ugyanis tudta, meg is mondta jó előre, hogy harmadnapra föltámad (Mt16, 21)Közel van, aki igazságot szolgáltat nekem (8)Jézus tehát első eljövetelekor szenvedésével és kereszthalálával váltott meg minket.Azt is megmondta, hogy aki vele dicsőségében együtt akar örvendeni, „tagadja meg magát, vegye föl a keresztjét, és kövessen engem” (Mt 16,24) Ez vonatkozik ránk is. El kell vállalnunk szenvedéseinket Isten kezéből, bármennyire keserves is ez a sors, de bízzunk mi is, hogy „közel van, aki igazságot szolgáltat nekünk” 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése